Dr Jens BLUMRODT

Associate Professor - Seniority Based

Pôle : Management and Organisation

Nationalités :

Teaching

  • Brand Management
  • Sport Marketing
  • Sport & Tourism Environment
  • Project management
  • Events management

Qualifications

  • Doctorate Université de Rennes 2 Haute Bretagne, Rennes, France, 2011
  • D.E.A. Université de Rennes 2 Haute Bretagne, Rennes, France, 1994
  • Other Universität de Bielefeld, Germany, Sport sciences (Biology minor), 1988

Research Interests

  • Brand Image applied to SLT area
  • Sports Policies
  • Sports and society
  • Sports and gender

Work Experience

Academic

  • Assistant Professor, Management and Organization Academic Area, Rennes School of Business (1998 – Present).
  • Professor, SUP DE CO Rennes (1993 – 1998).
  • Professor, IFCOM (1992 – 1992).
  • High School Professor, National Education (Germany) (1988 – 1988).

Intellectual contributions

Refereed Articles - Basic or Discovery Scholarship

Managing brand identity strategy: how professional football wins the game

Auteurs :Blumrodt, J., Huang-Horowitz, N.C. Publié dans :Journal of Business Strategy, Vol. 38, N° 6, 2017, pp. 31-37 Date :2017

The Tour de France and team sponsors' reaction while facing a doping affair

Auteurs :Blumrodt, Jens and Philip Kitchen Publié dans :Journal of Business Strategy Date :2015

Enhance Football Brands' Brand Equity

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Journal of Applied Business Research Date :2014

L'expérience stade de football: une approche franco-allemande

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Jurisport Date :2014

The Tour de France and team sponsors' reaction while facing a doping affair.

Auteurs :Blumrodt, Jens and Philip Kitchen Publié dans :Journal of Business Strategy Date :2014

Soccer brands and corporate social responsibility

Auteurs :Blumrodt, Jens, Michel Desbordes, and Dominique Bodin Publié dans :Sport, Business and Management: an International Journal. Date :2013

Webpage design and quality of seaside tourism destinations: a question of collaboration.

Auteurs :Blumrodt, Jens and Adrian Palmer Publié dans :International Business Research Date :2013

European football teams' CSR engagement impacts on customer-based brand equity

Auteurs :Blumrodt, Jens, Douglas Bryson, and John Flanagan Publié dans :Journal of Consumer Marketing 29. Date :2012

The Sport Entertainment Industry and Corporate Social Responsibility

Auteurs :Blumrodt, Jens, M Desbordes, and D Bodin Publié dans :Journal of Management & Organization Date :2010

Corporate Responsibility in Sport Combating Doping at the Tour de France.

Auteurs :Blumrodt, Jens and J. Roloff Publié dans :Cahier de la Recherche de l'ISC Paris Date :2009

La Communication Marketing et son Impact sur la Perception des Publics. Un exemple de l'industrie du sport spectacle

Auteurs :Blumrodt, Jens and Dominique Bodin Publié dans :Revue européenne de management du sport Date :2009

La Réaction des Sponsors en Situation de Crise.

Auteurs :Gauthier, J. and J. Blumrodt Publié dans :Revue Française de Management du Sport Date :2009

Responsabilité Sociale des Equipementiers Sportifs: l'impact d'un label social sur la perception et la décision d'achat des consommateurs

Auteurs :Homo, S. and Jens Blumrodt Publié dans :Revue Française de Management du Sport Date :2009

Sports et publicités imprimées dans les magazines en France : une communication masculine dominante et stéréotypée ?

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Etudes de Communication: langages, information, médiations. Date :2006

Refereed proceedings - Discipline-Based Scholarshipe

Comment vendre sa destination touristique sur Internet? Faire correspondre l'image de marque des sites touristiques français de bord de mer à l'image voulue par les élus de la ville

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :FNEGE, IIIe États généraux du management Date :2012

Discipline-Based Scholarship

Branding tourism sea side destinations through websites

Auteurs :Palmer, Adrian Publié dans :Academy of Management Annual Meeting Date :2012

Catch your city's image: Branding tourism sea side destinations through websites

Auteurs :Palmer, Adrian Publié dans :Academy of Marketing Date :2012

Ethics and sports, a framework for understanding the methods of measurement

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :The Unethical Business Practices symposium, ISC-Paris, France, June 8-9 Date :2009

L'industrie du sport et la RSE ; l'Exemple du sport spectacle professionnel."

Auteurs :Blumrodt, Jens and J. Roloff Publié dans :Conférence internationale sur la responsabilité sociale des Entreprises Date :2009

L'industrie du sport spectacle et ses responsabilités éthiques

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Colloque International Ethique et Sports en Europe Date :2009

The Sport Entertainment Industry and Corporate Social Responsibility.

Auteurs :Blumrodt, Jens and E. Wolfe Publié dans :International Conference and Doctoral Consortium on Evaluation Metrics of Corporate Social and Environmental Responsibility, ISEOR Date :2009

Non-Refereed Articles Contribution to Practice

Quel talent au service de l'entreprise du sport spectacle ?"

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Bulletin de Liaison Association des Chercheurs Francophones en Football Date :2013

Books, Monographs, Compilations, Manuals Book

Internationales E-Commerce Projekt.

Auteurs :Blumrodt, Lars and Jens Blumrodt, Planspiel Export II Publié dans :Übungsbuch mit Aufgaben und Lösungsvorschlägen Date :2016

L'attractivité du football français. L'image de marque des clubs à l'épreuve.

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :EUE Date :2011

Chapters, Cases, Readings, Supplements Chapter

Case 15 Brand Image Impacts on Spectators’ Purchase Behavior: The German football club VfB Stuttgart.

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :N. Chanavat, M. Desbordes & N. Lorgnier (ed.). Routledge Handbook of Football Marketing. New York : Routledge, Routledge International Handbooks, 2017, 448 p. pp. 337-350. ISBN 978-1138289321 Date :2017

L'image de marque du VFB Stuttgart et les comportements d'achat de ses spectateurs.

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Marketing Du Football. Date :2015

L'internet comme outil markéting communication distinctif pour vendre la côte française!

Auteurs :Blumrodt, J Publié dans :Papers in Tourism Research. VDM. Date :2011

Ads and Sports: Stereotypical

Auteurs :Héas, S., Bodin, D., Robène, L., & Blumrodt, J Publié dans :Psychology of Stereotypes Date :2010

Presentations of Refereed Papers International

French First Football League Clubs and Web-communication: A comparative study of best practices

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :27th Conference The European Association for Sport Management (EASM). 3rd-6th of September 2019, Sevilla (Spain). Date :2019

Management by values in non-profit sport organisations: communicate or not communicate?.

Auteurs :Blumrodt, Jens, Cuskelly, G. Publié dans :EURAM, Glasgow, United Kingdom, June 2017 Date :2017

The Sporting-events sponsorship strategy. When is it too much?

Auteurs :Blumrodt, Jens, Chavenat, N Publié dans :Eight International Conference on Sport & Society Research Network, London, United Kingdom, July 2017 Date :2017

Motivational elements of bleisure travelling behaviour

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :ATINER, 13th Annual International Conference of Tourism., Athens, Greece, May 2017 Date :2017

Brand architecture in the sport entertainment industry: superstars increase customer based brand equity of a League

Auteurs :Blumrodt, J.,Dakroub, R Publié dans :14th annual international conference on marketing, Athens, Greece, June Date :2016

Innovating the brand image of professional football clubs by communicating CSR: The case of the French First League

Auteurs :Roloff, Julia and Jens Blumrodt. Publié dans :6th ISBEE World Congress, Shanghai, China, July 2016 Date :2016

Lemmings or Leaders? Exploring Sports Club Brands Website Characteristics.

Auteurs :Blumrodt, Jens and Philip Kitchen. Publié dans :Academy of Marketing, Limerick, Ireland Date :2015

Football Clubs' Brand Image and Purchase Intentions: A Comparative Study between French and German Spectators

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :10th SPORT & EU conference, 25/26 June on the Angers campus of ESSCA School of Management, Anger, France. Date :2015

Frequently Revisited Corporate Websites and their Appropriate Brand Image: The Example of Professional Football Teams and their CSR Commitment.

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :3rd Annual International Colloquium on Branding, Athens, Greece. Date :2015

Analysing complex collaborative marketing effectiveness using Actor-Network Theory.

Auteurs :Blumrodt, Jens and Adrian Palmer Publié dans :Academy of Marketing, Limerick, Ireland Date :2015

Online destination branding or how to make fit brand goals and online implementation.

Auteurs :Blumrodt, Jens and Adrian Palmer Publié dans :Annual International Conference on Sociology, Athene, Greece. Date :2014

Online destination branding or how to make fit brand goals and online implementation

Auteurs :Blumrodt, Jens and Adrian Palmer. Publié dans :Annual International Conference on Sociology, Athene, Greece. Date :2014

L'expérience stade de football : une approche franco-allemande.

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :8ème Colloque International, Football & Recherche, Caen, France. Date :2014

Websites: from clubs' characteristics to implementation.

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :EURAM Date :2014

The Tour de France and team sponsors' reaction while facing a doping affair.

Auteurs :Blumrodt, Jens and Roger Middleton Publié dans :ISC Paris, Paris, France Date :2013

L'Expérience Stade de Football : une Etude Franco-Allemande sur les Perceptions des Spectateurs

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Société de Sociologie du Sport de Langue Française, Strasbourg, France. Date :2013

CSR Value for Professional Football Teams

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :EURAM, Istanbul, Turkey. Date :2013

CSR Value for Professional Football Teams

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :EURAM, Istanbul, Turkey. Date :2013

Brand image design of seaside tourism destinations: a question of collaboration

Auteurs :Blumrodt, Jens and Adrian Palmer. Publié dans :Academy of Marketing Annual Conference, Cardiff, United Kingdom. Date :2013

Online destination branding: An investigation of divergence between brand goals and online implementation

Auteurs :Blumrodt, Jens and Adrian Palmer Publié dans :2nd World Research Summit for Tourism and Hospitality: Crossing the Bridge, CF Rosen College of Hospitality Management, Orlando, Florida. Date :2013

Webpage design and quality of seaside tourism destinations

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Academy of Marketing Annual Conference, Glamorgan, United Kingdom Date :2013

Webpage design and quality of seaside tourism destinations: a question of collaboration.

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :ESG Management School, Paris, France. Date :2013

Quel talent au service de l'entreprise du sport spectacle ?

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :Colloque International, Football & Recherche, Université Rennes 2, Rennes, France Date :2012

Does ethics pay for football teams? Customer perceived ethicality and brand equity in European football leagues.

Auteurs :Blumrodt, Jens Publié dans :ISBEE World Congress 2012, Warsow, Poland Date :2012

Catch your city's image: Branding tourism sea side destinations through websites.

Auteurs :Blumrodt, J. & Palmer, A Publié dans :Academy of Marketing, Southampton, United Kingdom Date :2012

Branding tourism sea side destinations through websites

Auteurs :Blumrodt, J. & Palmer, A Publié dans :Academy of Management Annual Meetings, Boston, Massachusetts Date :2012

Does ethics pay for football teams? Customer perceived ethicality and brand equity in European football leagues

Auteurs :ISBEE World Congress 2012, Warsow, Poland. Publié dans :Blumrodt, J Date :2012

Ads and Sports: Male Stereotypical Scenes.

Auteurs :Blumrodt, J., Stéphane, H., Bodin, D., & Robène, L Publié dans :Social Relations in Turbulent Times, Geneva, Swaziland Date :2011

L'internet comme outil markéting communication distinctif pour vendre la côte française!

Auteurs :Blumrodt, J Publié dans :Récit et patrimoine. University of Plymouth, Plymouth, Great Britain. Date :2011

The Sport Entertainment Industry and Customer Oriented Brand Management.

Auteurs :Blumrodt, J. & Bryson, D Publié dans :Academy of Management Annual Meetings, San Antonio, Texas. Date :2011

L'Industrie du Sport Spectacle et Ses Responsabilités Ethiques. Ethique et Sports en Europe.

Auteurs :Blumrodt, J Publié dans :Conseil de L'Europe et l'Université Rennes 2, Rennes, France. Date :2009

Corporate Responsibility in Sport Entertainment Industry.

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Réseau International de Recherche sur les Organisations et le Développement Durable, Lyon, France. Date :2008

Wie die Französische Fußballindustrie dem Zuschauer das Spiel verschönert.

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Ein Beispiel aus der Ligue 1. Universität Bielefeld (Germany), Doktorantenkolloquien, Bielefeld, Germany. Date :2008

Sponsors and Doping.

Auteurs :Blumrodt, J. & Roloff, J Publié dans :Réseau International de Recherche sur les Organisations et le Développement Durable, Lyon, France Date :2008

Presentations of Refereed Papers Local

Sports and Brands

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Conférence Decathlon Betton, Journée Forum de Métiers, Rennes, France. Date :2011

Les questions émergeantes du thésard.

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Rennes 2, Lares, Rennes, France. Date :2009

Presentations of Refereed Papers National

Les attentes des spectateurs imposent un nouveau concept managérial aux clubs de football professionnel

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Etat de la recherche en Management du Sport, Strasbourg, France. Date :2011

L'Industrie du Sport et la RSE, A l'exemple du Sport Spectacle Professionnel.

Auteurs :Blumrodt, J. & Roloff, J Publié dans :CRSDD, le RIODD, le CEREGMIA et l'ISIAM Conférence Internationale, Unknown, Unknown. Date :2009

The Sport Entertainment Industry and Corporate Social Responsibility.

Auteurs :Blumrodt, J. & Wolfe, E Publié dans :Academy of Management-ISEOR, Lyon, France. Date :2009

Industrie du Sport Spectacle et RSE : Proposition d'un cadre Conceptuel.

Auteurs :Blumrodt, J Publié dans :Les dérives éthiques dans l'entreprise, Paris, France Date :2009

Le Dopage et ses Conséquences sur l'Industrie du Sport

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Rennes 2 Université Haute Bretagne, Rennes, France. Date :2008

Relevant Research Methods for the Sport Industry, an Example of Quantitative Research Applied to Professional Clubs

Auteurs :Blumrodt, J Publié dans :Berufsakademie Heidelberg (Germany), Heidelberg, Germany. Date :2008

Le Dopage et ses Conséquences sur l'Industrie du Sport

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Rennes 2 Université Haute Bretagne, Rennes, France. Date :2008

Les stimulants de l'action

Auteurs :Blumrodt, J. Publié dans :Lycée St Charles. Classes Préparatoires, Marseille, France. Date :2008

Corporate Responsibility of Sport Sponsors. Combating Doping at the Tour de France.

Auteurs :Blumrodt, J. & Roloff, J. Publié dans :2ème Journée de Recherche EBEN France - L'éthique de l'entreprise - Le concept d'intégrité, Paris, France Date :2008

Presentations of Non-Refereed Papers International

The impact of Omympics on the host city's tourism websites: How to sell the city-brand?

Auteurs :Blumrodt, J Publié dans :Institut Français Royaume-Uni, London, United Kingdom Date :2012